sâmbătă, 21 mai 2011

Sărmăluţe din legume, în frunze de lobodă


Ingrediente:
frunze de lobodă, mai mari, ciuperci ( eu prefer proaspete), orez, 2ouă, pastă de tomate, ulei de măsline, porumb dulce, legume (ceapă şi usturoi verde, morcov, păstârnac, dovlecel, ardei gras), orez, condimente, pătrunjel şi mărar verde.
Cantităţile le stabileşti după câte sărmăluţe vrei să faci, iar ca şi proporţii, după gustul care vrei să predomine..sau în părţi aproximativ egale, depinde ce vrei ....
Am spălat frunzele de lobodă şi apoi le-am pus pentru câteva minute în apă fierbinte ( cu puţină sare), după care le-am scurs de apă şi le-am lăsat în aşteptare.
Ciupercile, curăţate, le-am pus pe foc, în puţin ulei de măsline, le-am acoperit cu un capac şi s-au relaxat acolo până când s-a dus toată apa pe care şi-au lăsat-o. După ce s-au răcit puţin, le-am trecut prin bătrâna maşină de tocat carne...
Ca să nu mă plictisec până când mi s-au răcit cupercile, m-am ocupat de legume- adică le-am curăţat/spălat, am dat pe răzătoare morcovul, păstârnacul şi dovlecelul, iar restul le-am tocat, după care le-am trecut câteva minute prin puţin ulei bine încins. Am adăugat orezul spălat bine, şi după aproximativ un minut, am pus puţină pastă de roşii. Amestecul ăsta a mai stat la foc mic, acoperit cu capac, foarte puţin (cam 2 minute).
A venit apoi momentul hotărâtor: combinarea ciupercilor, reci şi relaxate, cu legumele (şi ele răcite, pentru a nu se coagula oul)...Şi pentru că simţeau nevoia unor ajutoare, le-am dat condimente ( piper şi delikat), verdeaţă şi ouă...
Gata! Frunzele de lobodă erau numai bune să primească compoziţia , ceea ce s-a şi petrecut.
Peste sărmăluţele aşezate într-o cratiţă, am pus pastă de roşii, piper, dafin şi puţină apă fierbinte (nu mai multă decât trebuie să ajungă la nivelul lor, fără să plutească în apă, că nu au de ce pluti) şi au fiert vreo 20 minute la foc mic, acoperite cu capac. 
Apoi le-am dat la cuptorul încins şi în 15 minute erau rumenite şi apetisante....(am stors deasupra lor foarte puţină zeamă de lămâie...)

Niciun comentariu: