vineri, 12 august 2011

Ciuperci murate

Uite cum am pregătit eu câteva borcănele cu ciupercuţe murate, călăuzindu-mă mai mult după gust şi intuiţie....
Am avut pleurotus şi champignon...deşi le-am pregătit în acelaşi timp, le-am pus în borcane separat...
Am curăţat şi spălat ciupercile,  apoi le-am  pus la foc mic, pentru 10 minute în apă fierbinte, cu puţină sare, după care  le-am ţinut puţin în apă rece cu oţet;  le-am spălat din nou cu apă rece şi le-am pus la scurs.
Am pregătit un amestec din o parte oţet şi 3 părţi apă, o lingură de sare la litrul de lichid, zahăr ( mai multicel...recunosc, nu l-am măsurat, dar nici nu m-am zgârcit....), boabe de piper, dafin, puţin cimbru şi l-am pus pe foc. Între timp am pus ciupercile in borcane, după ce pe fundul borcanului pusesem puţină ceapă tăiată solzişori.
Aaaa, nu uita să pui puţin ardei iute tocat, printre ciuperci şi câţiva căţei de usturoi zdrobiţi. După ce am aşezat toate ciupercile, am turnat în borcane câte o lingură de bobiţe de muştar, iar deasupra, am pus câteva crenguţe de cimbru.
Toate astea fiind făcute şi amestecul de pe foc dat în clocot, am turnat lichidul cu pricina, aşa fierbinte, peste ciupercuţe, am pus capacele, apoi am împachetat borcanele într-o pătură groasă...şi le-am lăsat acolo până a doua zi....
Iată-le!!!

Niciun comentariu: