luni, 28 martie 2011

Piure de urzici

Ingrediente: urzici, usturoi verde,patrunjel, putin ulei, putina faina, un ou....si multa pasiune!
Ieri am pregatit un minunat piure de urzici...Se face extrem de simplu. Are un singur mare defect: este prea bun si se mananca imediat!!!!
Am fiert urzicile (  foaaaarte bine alese de corpuri straine si spalate bine, bine) 15 minute in apa deja fierbinte, fara sare ( din decoctul obtinut, am baut o portie buna, motiv pentru care nu am pus sare...). Am  incins putin ulei de masline, am pus destul de multe fire de usturoi verde tocat marunt si apoi, dupa 1-2 minute, am turnat urzicile fierte, dar fara zeama. Le-am pasat, atat cat s-a putut, acolo, in cratita, cu o lingura de lemn, apoi am turnat peste ele putina zeama din vasul in care fiersesera ( am apreciat din ochi, astfel incat sa nu devina prea zemoase). Au mi fiert vreo 5 minute.
Am dizolvat apoi bine o lingura de faina ( adica am amestecat-o cu putina apa rece, pana cand a capatat consistenta unei creme) si am turnat-o peste urzici. Nu uita sa pui putin delikat! Le mai lasi sa fiarba, la foc mic, vreo 5 minute si gata...ai grija,  ca dupa ce ai pus faina, se pot prinde usor de fundul vasului. Acorda-le atentia cuvenita... :)
Presari o mana de patrunjel verde, tocat....Eu am mancat cu un ou ochi alaturi, pregatit in apa fierbinte, cu sare si otet de mere, si un cubulet de unt deasupra...
Un deliciu..... as manca in fiecare zi....

Niciun comentariu: