sâmbătă, 12 martie 2011

Legume innabusite


Ingrediente:
1/2 brocoli, 1 dovlecel mic, 1/2 ardei gras, 3 linguri mazare, 1 morcov, 6-7 ciupercute, 3-4 catei usturoi, o ligura de orez, sos de soia, putin unt, condimente.
(bineinteles, cantitatile pot varia....la fel si legumele folosite; asta am folosit eu stazi:)  )

Am fiert putin orezul si apoi l-am rugat sa ma astepte.
Ciupercutele, curatate si taiate sferturi, le-am pus pe foc, in putin ulei, pana cand s-a dus toata apa pe care si-au lasat-o. (Vasul a fost acoperit cu capac, iar focul a fost dat incet). Am presarat peste ele putina sare si le-am stropit cu sos de soia.
Intre timp, am curatat legumele, am taiat morcovul si dovlecelul in cubulete, iar brocolii a fost dezmembrat: desfacut in buchetele....
Intr-o tigaie (woc), am pus putin unt si cand s-a incins, am pus pentru un minut cateii de usturoi taiati. Apoi am adaugat ardeiul gras taiat si el, si dupa un alt minut, restul de legume. Le-am stropit cu sos de soia, am adaugat condimentele mele preferate, din care nu a lipsit piperul si menta, apoi le-am acoperit cu un capac pentru 10 minute. 
Am adaugat ciupercutele care asteptau momentul intlnirii cu restul ingredientelor, si dupa alte 5 minute, am oprit focul si am imprastiat deasupra compozitiei orezul ( care incepuse sa se plictiseasca, asteptandu-ma!). Le-am lasat acoperite vreo alte cinci minute, timp in care au facut schimbul de arome, apoi.... le-am pus in farfurii...Un deliciu!!!

Niciun comentariu: