marți, 2 noiembrie 2010

Brocoli

















Dintre numeroasele motive pentru care ador brocoli, voi aminti numai două: satisface la nebunie papilele gustative şi în acelaşi timp întăreşte sistemul imunitar....Aaa, şi încă un motiv peste care nu vreau să trec:  acela că este Verde, adică viaţă, speranţă....

Astăzi l-am preparat extrem de simplu şi rapid:
Am tăiat brocoli în bucheţele nu foarte mici, l-am spălat şi l-am pus la fiert pentru 3 minute, într-un vas cu apă fierbinte şi un praf de sare; apoi l-am scos şi l-am pus în apă cât mai rece, pentru a-şi păstra superba culoare verde....În acelaşi timp am fiert (timp de 6 minute) nişte paste făinoase (puse tot în apă fierbinte,puţin sărată).
Apoi, într-o tigaie mai adâncă, preferabil woc, am pus la încins puţin unt şi trei căţei de usturoi tocaţi. După ce untul a împrumutat din aroma usturoiului, am pus pastele făinoase şi bucheţelele de brocoli (scurse de apă), puţin sos de soia şi am amestecat încet, mai mult prin mişcarea vasului, 2-3 minute, astfel încât sosul untul topit să ungă întreaga compoziţie. Apoi am oprit focul şi am lăsat preparatul acoperit cu un capac, tot pentru cîteva minute, pentru combinarea aromelor....
Am servit alături de o friptură din piept de pui (cu susan şi multe alte condimente)...

Niciun comentariu: