sâmbătă, 10 iulie 2010

Ştrudel cu mere

Ingrediente:
 Foietaj (eu am folosit 1 pachet aluat franţuzesc, din comerţ), mere, zahă, scorţişoară mcinată
Nimic mai simplu!
Peste merele rase ( eu nu arunc coaja!), pui zahăr( apreciat în funcţie de soiul de mere) şi scorţişoară măcinată  ( mie îmi place foarte mult menta; am pus şi ceva frunze de mentă) şi apoi pui vasul pe foc, până când scade lichidul lăsat de mere. Apoi le laşi să se răcească.
Între timp, aluatul pe care l-am cumpărat congelat, a fost ţinut la temperatura camerei, pentru ca să se dezgheţe.
Desfaci  pachetul cu aluat şi fără să îl mai frămânţi, îl tai în dreptunghiuri, de dimensiunea pe care o doreşti. Cu linguriţa, pui din compoziţia de mere călite pe jumătate din dreptunghi, peste care aduci apoi jumătatea liberă. Presezi puţin cu degetele capetele dreptunghiului. Repeţi operaţiunea asta până când termini tot foietajul. Ştrudelele în devenire le pui în tava foarte  puţin unsă cu ulei şi le dai la cuptorul bine încins. Când s-au răcit puţin, le pudrezi şi le deguşti....
Poftă bună!

Niciun comentariu: