luni, 7 noiembrie 2011

Mancare de gutui

Eu am folosit 4 gutui; le-am curatat de puf, le-am spalat si am indepartat partea tare din mijloc, cu samburi cu tot, apoi le-am taiat felii nu foarte groase, pe care le-am tras putin prin ulei incins ( am pus ulei din samburi de struguri, ca tot este toamna ..:).
Intr-o cratita am ars 300 grame zahar ( cu grija sa nu se arda prea tare, ca devine amar; mesteci mereu cu o lingura de lemn si el se topeste frumos, fara sa se inchida la culoare), peste care am turnat o cana cu apa si am lasat la fiert cateva minute, pana cand s-a dizolvat complet . Am pus gutuile, un praf de curry si putin busuioc si am lasat sa fiarba cam 10 minute. Intr-un bol am dizolvat o lingura de faina in putina apa rece si am turnat-o apoi in vasul cu gutuile, pe care le-am lasat sa mai fiarba, la foc mic, cam 5 minute.
Daca vrei, poti pune si carne de pui, pe care o pregatesti separat ( o condimentezi si o tragi prin ulei incins cateva minute; o poti stropi cu sos de soia, si cand este patrunsa bine, o scoti pe o farfurie), si o pui odata cu gutuile deja prajite.
Este delicioasa! Pofta buna! :)


Niciun comentariu: